Asset Publisher Asset Publisher

Deklaracja dostępności

Lasy Państwowe zobowiązują się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron jednostek LP w domenie: .lasy.gov.pl

  • Data publikacji strony internetowej: 1 lipca 2012 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 6 marca 2019 r.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodów wymienionych poniżej.

Niezgodność z załącznikiem

  • elementy nawigacji strony o niskim kontraście,
  • niepełne opisy alternatywne elementów grafiki szablonu strony,
  • elementy formularzy nie posiadające opisów alternatywnych,
  • stosowanie formatowania mogącego ograniczać czytelność dłuższych bloków tekstu,
  • pliki w formacie PDF, które powstały na podstawie niewłaściwie przygotowanych dokumentów (np. skanów).

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 20 lipca 2020 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 22 maja 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o wyniki audytu z serwisu validator.utilitia.pl

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Koordynatora dostępności cyfrowej Agnieszki Krokowskiej, e-mail: dostepnosc.cyfrowa@zilp.lasy.gov.pl lub telefonicznie: 22 270 71 00.

W zgłoszeniu podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli termin będzie zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym oraz wskażemy nowy termin (nie dłuższy niż 2 miesiące).

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej, zaproponujemy Ci dostęp do treści w sposób alternatywny.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli odmówimy zapewnienia dostępności, możesz złożyć skargę. Masz również prawo odmówić skorzystania z zaproponowanego alternatywnego dostępu.

Skargę możesz złożyć do:

  1. Dariusz Gąsiorowski - Dyrektor Zakładu
    Zakład Informatyki Lasów Państwowych im. Stanisława Kostki Wisińskiego
    ul. Leśników 21 C, 05-090 Sękocin Stary
    Dyrektor przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek, godz. 9:00-11:00, pok. nr 3.
  2. Skargi i wnioski można:
    • przesłać listownie na adres:
      Zakład Informatyki Lasów Państwowych
      im. Stanisława Kostki Wisińskiego
      05-090 Sękocin Stary, ul. Leśników 21 C
    • przesłać w formie pisma elektronicznego przez ePUAP
    • przesłać e-mail na adres: biuro@zilp.lasy.gov.pl
    • doręczyć osobiście do Kancelarii Zakładu

Pomocne mogą być informacje dostępne na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także skontaktować się z Rzecznikiem Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję.

Dostępność architektoniczna

Biuro Nadleśnictwa Turawa znajduje się pod adresem ul. Opolska 35; 46-045 Turawa

istnieją 4 wejścia do budynku, wszystkie od ul. Opolskiej:

- wejście główne przy starej części budynku (ze schodkami) – przewidziane dla interesantów, obecnie nie dostępne ze względu na COVID-19,

- wejście główne w części dobudowanej, przy którym znajduje się pochylnia dla niepełnosprawnych – przewidziane dla interesantów także niepełnosprawnych ruchowo,

- wejście boczne od strony parkingu za częścią dobudowaną – niedostępne dla osób nieuprawnionych,

- wejście boczne na drugie piętro przy oszklonej klatce schodowej od strony parkingu za częścią dobudowaną – wykorzystywane tylko przy specjalnych okolicznościach, przeważnie zamknięte.

Pojazdy mogą być parkowane przy starej części budynku lub na dużym ogólnodostępnym parkingu przy dobudowanej części Nadleśnictwa. Nie posiadamy wyznaczonych miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych.

W budynku klatki schodowe znajdują się zaraz za wejściami głównymi w obydwu częściach budynku. Korytarze są stale otwarte. Wejścia do pomieszczeń biurowych nie posiadają progów. Drzwi i przejścia mają minimalną szerokość 90 cm.

Ze względu na brak windy w budynku, niepełnosprawnych ruchowo przyjmujemy w przestronnym holu i recepcji zaraz za wejściem głównym w części dobudowanej, przy którym znajduje się pochylnia dla niepełnosprawnych umożliwiająca dostęp.

Na parterze za recepcją znajduje się jedna toaleta dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku można swobodnie poruszać się z psem asystującym.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W budynku pracownicy posługują się tylko językiem polskim, wśród pracowników nie ma nikogo kto zna język migowy i nie mamy możliwości wsparcia.

Ze względu na COVID-19 wszyscy interesanci są proszeni o zgłoszenie przyjścia za pomocą dzwonka na zewnątrz przy wejściu do dobudowanej części.

W celu ułatwienia rozstrzygnięcia danej sprawy bądź ustalenia terminu spotkania wskazany kontakt telefoniczny na nr + 48 77 421 20 11 lub e-mail: turawa@katowice.lasy.gov.pl