Asset Publisher Asset Publisher

Sprzedaż detaliczna

Regulamin Sprzedaży Detalicznej

§1

[Określenia]

  1. Regulamin sprzedaży detalicznej w Nadleśnictwie Turawa, określa warunki i zasady sprzedaży drewna, choinek i stroiszu podmiotom uprawnionym zwanym dalej łącznie ,,Kupującymi”.

  2. Ilość i rodzaj produktów przeznaczonych do sprzedaży detalicznej uzależniona jest od wykonywanych w danym okresie prac leśnych.

  3. Użyte w niniejszym regulaminie określenia oznaczają:

    1. Nadleśnictwo – jednostka organizacyjna PGL LP - Nadleśnictwo Turawa;

    2. Konsument – osoba fizyczna dokonująca z Nadleśnictwem czynność prawną niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;

    3. Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną (odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną) wykonująca działalność gospodarczą.

    4. Produkty – drewno, choinki i stroisz 

§2

[Warunki ogólne]

  1. Sprzedaż detaliczna co do zasady przeznaczona jest dla konsumentów detalicznych.

  2. Sprzedaż detaliczną w Nadleśnictwie Turawa prowadzą upoważnione przez Nadleśniczego osoby.

  3. Konsumenci nabywają produkty wyłącznie na podstawie odpowiedniego cennika detalicznego. Sprzedaż detaliczną dla Konsumentów prowadzi się bezpośrednio w leśnictwach lub (w przypadku nieobecności upoważnionej osoby) w biurze Nadleśnictwa. Upoważniona osoba w leśnictwie jest zobowiązana do wystawienia asygnaty oraz paragonu fiskalnego. W biurze Nadleśnictwa sprzedaż jest dokonywana wyłącznie na podstawie faktury VAT.

  4. Przedsiębiorcy nabywają produkty na podstawie cennika detalicznego wyłącznie za zgoda Nadleśniczego. Przy sprzedaży detalicznej możliwe jest uiszczenia zapłaty przedpłatą na rachunek bankowy Nadleśnictwa lub gotówką w kasie. Przedsiębiorcy muszą być zarejestrowanymi odbiorcami drewna w PGL LP. Zakup jest dokonywany na podstawie faktury VAT wystawianej w biurze Nadleśnictwa.

  5. Organizacja pozyskania kosztem nabywcy (samowyrób) jest regulowana odrębnym Zarządzeniem.

§3

[Przedmiot i ceny sprzedaży]

  1. Surowiec drzewny podlegający sprzedaży detalicznej jest zgodny z obowiązującymi warunkami technicznymi oraz mającymi zastosowanie do pomiaru i klasyfikacji surowca drzewnego, publikowanymi na stronie www.drewno.zilp.lasy.gov.pl/drewno.

  2. Sprzedaż detaliczna realizowana jest na podstawie aktualnie obowiązujących w Nadleśnictwie Turawa cenników i dotyczy wyłącznie produktów w nich wymienionych.

  3. Ceny detaliczne drewna są cenami loco las po zrywce (za wyjątkiem samo wyrobu) za 1 m3.

  4. Cena detaliczna choinek jest ceną za 1 sztukę drzewka.

  5. Cena detaliczna stroiszu jest ceną za 1 mp.

  6. Cennik detaliczny na drewno oraz cennik detaliczny na choinki i stroisz są dostępne powszechnie w biurze Nadleśnictwa, w kancelariach leśnictw oraz na stronie internetowej.

§4

[Odbiór drewna]

  1. Zakupionego drewna nie wolno Kupującym zabierać bez uprzedniego doręczenia asygnaty lub faktury VAT miejscowym organom administracji leśnej oraz bez uzyskania adnotacji o wydaniu drewna.

  2. Wywóz z lasu odbywa się w wyznaczonych dniach i godzinach drogami wskazanymi przez wydającego produkty.

  3. Kupującego obowiązuje termin wywozu drewna podany na asygnacie lub fakturze VAT; w razie niemożności wywozu w oznaczonym terminie, Kupujący winien zgłosić się do leśnictwa o wyznaczenie nowego terminu. Po tym terminie administracja leśna nie opowiada za zakupione produkty, a Kupujący nie może rościć do Nadleśnictwa pretensji co do pogorszenia stanu jakościowego, częściowej lub całkowitej kradzieży zakupionych produktów.

§5

[Reklamacje]

  1. Kupujący składa pisemną reklamację do Nadleśnictwa niezwłocznie po stwierdzeniu wady drewna, najpóźniej w terminie 14 dni od daty adnotacji o wydaniu - z tym, że reklamację wady jakościowej, której skutkiem jest szybko postępująca deprecjacja drewna (sinizna, brunatnica, zaparzenie lub inna wada, która mogła powstać po odbiorze drewna), Kupujący zgłasza w terminie 5 dni od wystawienia dokumentu wydania drewna.

Odbiór ilościowy drewna przeprowadza się w momencie jego wydania. Po odbiorze drewno nie podlega reklamacji ilościowej, za wyjątkiem reklamacji z tytułu błędnego pomiaru, która może być zgłoszona przez Kupującego wyłącznie w przypadku drewna mierzonego w pojedynczych sztukach.

  1. Reklamacja rozpatrywana jest przez Nadleśnictwo w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia lub uzupełnienia reklamacji, przez upoważnionych przedstawicieli Nadleśnictwa, w dniu uzgodnionym z Kupującym. Zachowanie terminu rozpatrzenia reklamacji może nastąpić poprzez wysłanie listu poleconego przed upływem tego terminu.

  2. Kupujący zobowiązany jest udostępnić przedmiot reklamacji w sposób umożliwiający jego identyfikację i ocenę.

  3. Przebieg reklamacji i dokonane ustalenia utrwala się w formie protokołu reklamacyjnego. W razie odmowy podpisania protokołu przez Kupującego, przedstawiciele Nadleśnictwa podpisują protokół jednostronnie i zamieszczają wzmiankę o przyczynie braku podpisu.

§6

[Postanowienia końcowe]

  1. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie znajdują przepisy Kodeksu cywilnego i inne obowiązujące przepisy w tym zakresie. W pozostałych przypadkach decyzje podejmuje Nadleśniczy.

  2. Wszelkie spory mogące wyniknąć w związku zakupem na podstawie cennika detalicznego, Kupujący i Nadleśnictwo będą starały się rozstrzygać polubownie. W razie braku możliwości porozumienia spór zostanie poddany rozstrzygnięciu właściwemu miejscowo dla Nadleśnictwa sądowi powszechnemu w Rzeczypospolitej Polskiej.

  3. Klauzula informacyjna dotycząca realizacji obowiązku informacyjnego o ochronie danych osobowych w Nadleśnictwie Turawa znajduje się pod adresem:

http://www.turawa.katowice.lasy.gov.pl/witamy/-/asset_publisher/Wo5w/content/rodo


Asset Publisher Asset Publisher

Zurück

Akcja "Majówka 25"

Akcja "Majówka 25"

Rozpoczynamy ogólnopolską akcję pod kryptonimem „Majówka 25”. W dniach od 29 kwietnia do 9 maja 2025 br. Straż Leśna na terenie całej Polski, w tym na terenie RDLP w Katowicach, będzie prowadzić wzmożone działania ukierunkowane na zwalczanie i przeciwdziałanie szkodnictwu leśnemu na terenach zarządzanych przez Lasy Państwowe.

Lasy są ogólnodostępne dla społeczeństwa. Ogromnie cieszy nas fakt, że od lat służą jako popularne miejsce wypoczynku i rekreacji, zwłaszcza w czasie wolnym od pracy. Nie bez powodów akcja będzie prowadzona w okresie tzw. "majówki". W tym terminie obserwujemy zwiększoną liczbę osób odwiedzających lasy. Ważne jest, aby umożliwić społeczeństwu bezpieczny i komfortowy wypoczynek w lesie oraz zminimalizować przypadki łamania obowiązujących przepisów prawa.

Aby zapewnić możliwość bezpiecznego korzystania z lasu i ochronę zasobów przyrodniczych, Straż Leśna będzie prowadzić wzmożone działania kontrolno-prewencyjne na najczęściej uczęszczanych szlakach turystycznych oraz w rejonach występowania lokalnych atrakcji turystycznych, z uwzględnieniem miejsc najbardziej narażonych na przejawy szkodnictwa leśnego.

Jakie działania będziemy prowadzić?

Strażnicy Leśni, we współpracy z uprawnionymi służbami, w szczególności z Policją, Strażą Graniczną, Państwową Strażą Łowiecką i Rybacką, będą egzekwować od osób przebywających na terenach leśnych zachowania stojące w zgodzie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. W szczególności będą reagować na wszelkie naruszenia przepisów przeciwpożarowych, które mogą przyczynić się do powstania pożaru, a także działania utrudniające prowadzenie akcji ratowniczych lub ewakuacji, takie jak nielegalne wjazdy samochodami do lasu czy zastawianie dróg leśnych. W swoich działaniach Straż Leśna będzie korzystała z nowoczesnego sprzętu, pomagającego wykryć osoby łamiące prawo - z fotopułapek, kamer oraz dronów.

Apelujemy o rozwagę

Nasze lasy są dostępne dla społeczeństwa nie tylko w majówkę, ale przez cały rok. Można z nich korzystać na wiele sposobów - od rodzinnych spacerów, różnego rodzaju aktywności sportowych, pikników na łonie natury, poprzez zbiór płodów runa leśnego. Ze zwględu na panującą suszę w lasach i zagrożenie pożarowe, apelujemy o rozwagę i odpowiedzialne korzystanie z lasu.

Planując dłuższą wyprawę czy nawet krótki spacer, należy mieć na uwadze kilka najważniejszych zasad:

  • w lesie i w odległości od niego mniejszej niż 100 m używanie otwartego ognia jest surowo zabronione, poza miejscami specjalnie do tego celu wyznaczonymi;
  • wybierając się do lasu samochodem osobowym, należy pozostawić pojazd na ogólnodostępnym parkingu leśnym, nie zaś na wjeździe do lasu czy drodze leśnej będącej również drogą pożarową i ewakuacyjną;
  • poruszanie się pojazdem silnikowym w lasach dopuszczalne jest wyłącznie drogami publicznymi. Na drogi leśne można wjechać tylko wtedy, gdy są one oznakowane drogowskazami dopuszczającymi ruch po tych drogach;
  • nie zostawiaj śmieci w lasach i zabierz je ze sobą. Papier po kanapkach czy butelka po napoju ważą bardzo niewiele i bez trudu można je schować do plecaka. Śmieci pozostawione w lesie rozkładają się przez dziesiątki lat i mogą stanowić zagrożenie dla zwierzyny;
  • w trakcie spaceru po lesie nie puszczaj psa wolno, bez smyczy. Pomyśl o przyrodzie, a także o innych korzystających rekreacyjnie z lasu;
  • poruszaj się po wyznaczonych ścieżkach leśnych zwracając uwagę na wszelkie oznaczenia m. in. dotyczące prowadzonych prac i ewentualnych czasowych zakazów wstępu do lasu;
  • wybierając się na spacer do lasu warto odpowiednio wcześniej zaplanować swoją wycieczkę, np. korzystając z bezpłatnej aplikacji mBDL (Mobilny Bank Danych o Lasach) lub portalu Czas w las.

Straż Leśna, Służba Leśna - uprawnienia

Pracownicy Lasów Państwowych są zobowiązani do niezwłocznego reagowania na wszelkie przejawy szkodnictwa leśnego, zgodnie z posiadanymi uprawnieniami. Zwalczanie szkodnictwa leśnego zostało przypisane pracownikom Służby Leśnej, którym z tego tytułu przysługuje ochrona prawna przewidziana w przepisach prawa karnego dla funkcjonariuszy publicznych, na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy z dnia 28 września 1991 roku o lasach.